k-ommentar.blogspot.com. D. 15/4 2021. En debat
oplægs og kommenterende blog side om hvad k. hørte, så og mener om de forgangne
døgn. Afvekslende med oplevelses-klummer.
100 elektriske togsæt til 100 milliarder kr., er det største
tog køb DSB har foretaget nogensinde, iflg.. TV 2 Avisen 12/4..
Trafikministeren garanterer at de indkøbte tog typer, allerede er i drift i
andre lande, og at drifts sikkerheden dermed skulle være ok.. Så Danmark
ikke risikerer en ny IC4 tog skandale. K. mener det er helt ufattelig
mange penge at give ud på tog i Danmark, men vi må nødvendigvis tro på, at det
lønner sig i sidste ende, især på miljø kontoen, når fremtiden bliver
elektrificeringer af alle tog i Danmark.
JV. net 13/4 skriver, at Vojens Taxi Service, snød chauffør
for godt 74.000,- kr. i overtids betaling. 3F. havde anlagt sag mod
Vojens Taxi Service, og firmaet skulle møde i Arbejdsretten i København.
Man valgte imidlertid at betale den krævede sum til deres tidligere
chauffør. K. mener der kan være en sammenhæng mellem de klager vi, den
senere tid har set gennem medierne, over dårlige oplevelser med Flex-bils, og
dermed også over Vojens Taxi chauffører. Der er øjensynligt et dårligt
arbejdsklima i firmaet, som udmønter sig i dårlige chauffør oplevelser med
Flex-bil kørsel.
Slesvigsk Parti og Kristendemokraterne tager hinanden i
hånden til kommunalråds valget, skriver JV. net 12/4. Klimapolitikken er
for uambitiøs og familie politikken skal i centrum, siger man. K. mener
at de to små partier, skal være mere end heldige, hvis de får genvalgt det ene
mandat, som Slesvigsk Parti har i Haderslev Byråd p.t., ved kommunalrådsvalget
d. 16/11 2021.04.14
”Haderslev borgere går amok i strikning og hækling”, skriver
JV. net 12/4. En masse nye strikkede og hæklede vimpler opsættes nu i
Nørregade og på Jomfrustien. K. mener det er rigtig positivt, at en sådan
strikke/hækle dille, er slået an i Haderslev. Og så pynter de i det
ellers lidt monotome gadebillede.
Haderslev Byråds Plan og Miljø Udvalg, besluttede mandag d.
12/4, at eksperimentere så megen jord på Arnum Nørremark, så der bliver muligt
at anlægge en transportvej for de store vindmølle elementers uhindrede
transport fra fabrikken i Arnum og til f.eks. udskibning i Esbjerg, uden at
transporten skulle gå gennem Arnums hovedgade. K. mener det er godt der
er kommet en løsning på problemet. Så både Arnums lokal befolkning er
tilfreds, og den store arbejdsplads på vindmølle element fabrikken er bevaret.
Kommentarer
Send en kommentar