k-ommentar.blogspot.com D. 15/8 2022. En debat
oplægs og kommenterende blog side, om hvad k. hørte, så og mener om de
forudgående, nutidige og kommende døgns aktuelle begivenheder.
Afvekslende med k-ommentar-klummer og k-ommentar- oplevelses-klummer.
”Million besparelser får katastrofale konsekvenser. De
besparelser kommer ikke til at ske – det bliver over mit lig”, siger formanden
for LEV i Haderslev Solveig Laugesen. Hun prøver, iflg. JV. net. 12/8, at
berolige de mange mennesker, som ringer til hende, og som er bekymret over det
”handlekatalog”, Haderslev kommunes, Social og Handicap Udvalg, har sendt i høring,
og hvis mål er at finde besparelser på 33 millioner kr., på det kommende
kommunale budget for 2023. k-ommentar omtalte ”Handlekataloget” i
k-ommentar d. 13/8.
”Mette blev statsminister, efter at hun havde talt her. Og
Pape fik efterfølgende et godt valg”. Sagde Venstres formand bl.a. i sin tale
ved ”Ringridderfrokosten” i Vedsted i år, og udtrykte dels sin glæde, men også
sin forventning over og for, at det i år 2022, og lige foran et folketingsvalg,
var blevet ham forundt at være hovedtaler ved den populære ”Ringridderfrokost”
med over 700 deltagere d. 12/8 2022 i det store telt. K-ommentar mener
det er en vægtig og populær kulturel begivenhed, som hver år samler de mange
hundrede mennesker, og som et stort antal frivillige står bag, og får det til
at ske. I år også godt hjulpet på vej af hotel ”Kløver Es”, som stod for maden
til de mange. Foruden Venstres formand Jakob Ellemann-Jensen, talte også
Haderslev kommunes nuværende borgmester Mads Skau, og den fhv. borgmester H. P.
Geil. Formanden for Ringridderforeningen i Vedsted, Kjeld Søberg, var
tovholder i arrangementet.
JV. net. 12/8 skriver: ”Ukendte gernings mænd og vandaler,
har været i gang med at ødelægge blomsterkummerne i Haderslev s gågade, natten
mellem torsdag og fredag 11.-12/8. Butiks indehaver Birthe Hinrichsen
siger at blomsterne er blevet klippet af. K-ommentar mener at der må
sandsynligvis være andre nattegængere, som har overværet en sådan vandalisme,
men uden at gribe ind. Enten bør man tage billeder af vandal personen, eller
sammen med andre give en sådan idiot en voldsom omgang ”smæk”, før man ringer
til politiet.
Kr. Dgbl. skriver 12/8: ”Salman Ruhdie angrebet på scene i
USA: Truslen mod hans liv har været konstant siden 1989”. Han kom i
respirator, iflg. DR. Radioaviserne d. 13/8, og hvor det var usikkert om han
også havde mistet evnen til at tale. Men iflg. samme kilde d. 14/8, så er
han nu ude af respiratoren igen, og kan tale, men at det stadig er uvis om han
mister synet på det ene øje og hvor store konsekvenser lammelse i hans ene arm
får. Overfaldsmanden er anholdt. Præstestyret i Iran, som i 1989
udloddede en stor dusør for den der dræbte Salman Ruhdie for hans, iflg.
Præstestyret hadske udtalelser omkring muslimerne og deres profet Muhammed, har
udsendt en anerkendende ros og opmærksomhed til den mand der udførte
ugerningen. K-ommentar håber han får en helt anden ”anerkendelse”, ved at han
forhåbentlig får en langvarig fængselsstraf for sin forbrydelse. Og at denne
forbrydelse vil minde alle i den frie vestlige Verden, om at vi bestandig har
disse ”muslimske mørkemænd” gående blandt os, og at vi skal gøre alt for at
bekæmpe dem og deres sataniske tro.
DR.s Ruslands korrespondent gennem mange år, Mathilde Kimer,
er blevet nægtet indrejse til Rusland indtil 2032, Kr. Dgbl. spørger 12/8, hvad
gør hun nu ? Hun siger selv til KR. Dgbl.: ”Selv er jeg trossig, og
spørger hvorfor gør I ikke noget ? Men jeg ved også, at hvis folk i
Rusland stiller sig op på gaden med et skilt hvorpå der står ”Nej til krig”, så
vil det russiske politi spørge dem om de vil miste forældre myndigheden over
deres børn”? K-ommentar mener at under sådanne forhold, bør ingen
journalister rejse til Rusland. Rusland og dets ”diktator” fortjener at gå til
i armod og uvidenhed.
Kommentarer
Send en kommentar